loading...

اخبار بورس

بازدید : 84
پنجشنبه 18 دی 1399 زمان : 14:34

حسن قالیباف اصل در مراسم افتتاحیه صندوق‌های کالایی کشاورزی و آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی خرمای مضافتی گفت: اکنون بورس کالا جایگاه خوبی در اقتصاد کشور دارد و به یک نهاد مهم در کشف قیمت کالاها در کشور تبدیل شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: برای افزایش انصاف در اقتصاد کشور، تخصیص بهینه کالا در کشور و رعایت انصاف در توزیع، مسیری وجود ندارد جز اینکه بورس هایی کالایی توسعه پیدا کنند.

قالیباف با بیان اینکه اکنون در کشور دو بورس کالا و بورس انرژی داریم، افزود: اگر می خواهیم شفافیت در اقتصاد کشور افزایش یابد، باید بورس ها توسعه پیدا کند و نقش بورس کالا در توسعه شفافیت اقتصاد کشور غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم شفافیت در بورس اوراق بهادار افزایش پیدا کند باید نسبت به پذیرش بیشتر کالای شرکت ها در بورس کالا نیز تلاش کنیم تا سرمایه گذار در شفافیت کامل بتواند سرمایه گذاری کند.

قالیباف گفت: آمارها بیانگر عملکرد مطلوب بورس کالاست به طوریکه ارزش معاملات امسال این بورس از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته در حالیکه در کل سال گذشته ارزش معاملات حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: حدود ۳۰۰ کالا در بورس کالا مورد معامله قرار می گرد و جای خوشحالی دارد که چنین تنوع کالایی در این بورس مشاهده می شود.

قالیباف در ادامه سخنان خود به دخالت های قیمتی نهادهای بالادستی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: اینکه عنوان بشود بورس کالا ابزاری برای گرانی کالاها از جمله فولاد است را به جد رد می کنم. برخی مواقع شنیده می شود که برخی از گرانی ها را به ویژه در حوزه فولاد به گردن بورس کالا می اندارند در شرایطی که بورس یک بستر معامله است.

وی به قیمت فولاد در بورس کالا اشاره کرد و افزود: گزارشی را با قیمت های جهانی برای شمش فولاد تهیه کرده ایم، در این گزارش قیمت جهانی شمش حداقل ۲۰ درصد بالاتر از قیمت داخلی است که در بورس کالا مورد معامله قرار می گرد، بنابراین اینکه بیان می شود بورس کالا ابزاری برای گرانی است را به طور جد رد می کنم.

قالیباف با بیان اینکه بورس کالا بازاری شفاف و رقابتی بوده و در این بورس همه چیز بر روی تابلو نشان داده می‌شود، گفت: بارها قیمت ورق فولاد را بررسی کردیم و شاهد فاصله دو برابری قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد هستیم؛ این به این معناست که محصول ارزان در بورس، ارزان به مردم نمی رسد به همین دلیل باید راه حلی را برای این تفاوت قیمت پیدا کرد.

زیان تولیدکننده و سهامدار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه زمانی که کالا با قیمت ارزان تر از نرخ واقعی در بورس فروخته می‌شود، شرکت تولید کننده با ضرر مواجه می‌شود، گفت: سهامداران این شرکت، مشمولان سهام عدالت هستند که به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰ میلیون نفر جمعیت عظیم سهامداران این شرکت ها است، اظهار داشت: هر تصمیمی در خصوص متغیرهای اقتصادی و قیمت ها در سودآوری و بنیاد شرکت ها اثر گذار است و از این رو باید در این حوزه نهایت دقت انجام شود.

جذابیت ابزارهای مالی بورس کالا

قالیباف وظیفه بورس ها را کمک به بخش واقعی اقتصاد دانست و گفت: در بورس کالا فقط کالا معامله نمی‌شود و با تلاش های مدیران این بورس طی سال های گذشته ابزارهای مالی جدیدی در این بورس شکل گرفته تا مردم هم بتوانند با پول‌های ناچیز خود در اوراق کالایی سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی، این بورس می تواند علاوه بر افزایش تنوع ابزارهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه، کمک کننده در تامین مالی باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: وجود ابزارهایی مانند صندوق های کالایی در بورس کالا ضمن کمک تامین مالی کالای کشاورزی، زمینه مدیریت نوسان‌های قیمتی را فراهم می‌کند و مانع از افزایش یا کاهش بی رویه قیمت‌ها می شود.

برنامه های آینده بورس کالا

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تصویب دستورالعمل اجرایی خرید دین در بورس کالا در حال بررسی است که این موضوع در جلسه گذشته کمیته تخصصی مطرح شد تا این موضوع هر چه زودتر در بورس کالا عملیاتی شود.

وی به ورود بورس کالا در حوزه املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند اتفاق خوبی باشد که مسوولان بورس کالا به دنبال راه اندازی اوراق سلف مسکن هستند، این اقدام بورس کالا هم به طور حتم مورد حمایت سازمان بورس قرار خواهد گرفت.

قالیباف با بیان اینکه بحث قراردادهای آتی بر پایه صندوق های کالایی نیز جزو برنامه‌های آتی بورس کالا است، افزود: مشکلی که در گواهی سپرده کالایی وجود دارد بحث مالیاتی است که در شورای عالی بورس مطرح و با سازمان مالیاتی در حال مذاکره برای رفع این مشکل هستیم که این موضوع به توسعه گواهی سپرده کالایی کمک خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها بورس ,
بازدید : 84
يکشنبه 14 دی 1399 زمان : 15:13

تعداد 35میلیون سهم شرکت صنایع چوب خزر کاسپین معادل 17.5درصد سهام این شرکت، فردا(سه‌‌شنبه) در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی 24 هزار تا 25 هزار ریال برای هر سهم و با سهمیه 20سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.

همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین و متعهدین خرید نیز شرکت کارگزاری صبا تامین به میزان 25 درصد و شرکت تامین سرمایه‌گذاری صبا تامین به میزان 25 درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

گفتنی است تعداد 35میلیون سهم شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در حالی سه‌شنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، 30میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد 5میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است عرضه اولیه سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین فردا(11 آذر) از ساعت 13 تا 17 انجام می شود.

شرکت چوب خزر 29 دی سال 69 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و به موجب مصوبه مجمع فوق‌العاده 2 آبان سال 85 نام شرکت به صنایع چوب خزر کاسپین تغییر یافت.

99.9 درصد سهام این شرکت با 211 نفر نیروی انسانی به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین تعلق دارد و واحد تجاری اصلی هلدینگ تاپیکو محسوب می شود. سرمایه شر

کت در بدو تاسیس بالغ بر 100 میلیون تومان بوده که طی 5 مرحله به 20 میلیارد تومان رسیده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید، بازاریابی، فروش و صدور انواع محصولات چوب مانند MDF ضخیم و نازک و روکش شده، پارکت، صفحه‌کابینت، انواع ورق و فوم PVC و ... است.

شرکت از زمان تاسیس تا سال 79 فعالیت عمده نداشته و از این سال تکمیل کارخانه در ارتباط با اجرای طرح MDF شروع و به موجب پروانه بهره برداری صادره از 21 تیر سال 85 توسط وزارت صنایع و معادن، بهره برداری از کارخانه با ظرفیت 33500 مترمکعب در سال از یک مهر سال 83 آغاز شده است.

منبع: economice20

برچسب ها بورس ,
بازدید : 80
يکشنبه 7 دی 1399 زمان : 17:39

هدف از افزایش سرمایه یک شرکت بورسی چیست؟

افزایش سرمایه در شرکت به منظور تامین منابع برای طرح توسعه، رقابت با دیگر شرکت های فعال در همان حوزه فعالیت و تغییر ساختار مالی شرکت و همچنین جذب سهامدار بیشتر انجام می گردد. از این رو سهامداران شرکت با خرید سهام های جدید شرکت پول مورد نیاز شرکت را تامین می کنند.

چه کسانی در افزایش سرمایه شرکت می کنند؟

یک شرکت به منظور افزایش سرمایه یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می دهد. افرادی که در زمان این مجمع سهامدار شرکت باشند مشمول آن می شوند.

پیش از اجرا، هیئت مدیره گزارش توجیهی خود را نشر می دهد. پس از آن گزارش حسابرس درباره آن ارائه می شود. با اخذ مجوز از سازمان بورس مجمع عمومی فوق العاده در این مورد تشکیل می گردد. کلیه سهامدارانی که در تاریخ این مجمع سهامدار شرکت باشند مشمول آن می گردند.

مزایای افزایش سرمایه

پیش از اجرای افزایش سرمایه با اعلام خبر آن، معمولاً فعالان بازار بورس به سهم مورد نظر توجه بیشتری می کنند. نتیجه این توجه و قدرت خرید افزایش قیمت سهم قبل از افزایش سرمایه می باشد. البته بایستی به این نکته توجه نمود که عامل افزایش سرمایه جدای از دیگر عوامل موید مناسب بودن سهم برای سرمایه گذاری نیست. تحلیل گران بازار بورس به شرایط سهم و علت افزایش سرمایه توجه می کنند تا ارزنده بودن سهم بررسی گردد.

آموزش بورس از صفر ؛ انواع افزایش سرمایه

  • از محل سود انباشته (سهام جایزه)
  • از آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران
  • از تجدید ارزیابی دارایی ها
  • صرف سهام

انواع افزایش سرمایه

از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

با توجه به اینکه ارزش دارایی های یک شرکت در طول زمان به علت تأثیرپذیری از تورم تغییر می کند، شرکت های بورسی دارایی های خود نظیر تجهیزات و دستگاه ها، زمین و ساختمان و … را ارزیابی می کنند تا ارزش و قیمت آن به روز رسانی گردد.

یکی از انگیزه های بالای شرکت ها افزایش اعتبار خود نزد بانک می باشد. سقف اعتبار تابع میزان حقوق صاحبان سهام شرکت است. از این رو شرکت های بورسی با افزایش سرمایه حقوق صاحبان سهام خود را افزایش می دهند.

تجدید ارزیابی دارایی ها

شرکت هایی که تحت تاثیر رکود قرار دارند و زیان ده می باشند می توانند افزایش سرمایه خود را از تجدید ارزیابی دارایی ها انجام دهند. البته مقدار زیان شرکت نیز مهم است و اگر بیش از یک دوم سرمایه شرکت باشد شرکت زیان ده مشمول ماده 141 قانون تجارت می گردد. روش تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکت هایی که مشمول ماده 141 شده اند مناسب است. علت آن هم اینست که پس از افزایش سرمایه می توانند تسهیلات دریافت نمایند.

برچسب ها بورس ,
بازدید : 97
پنجشنبه 4 دی 1399 زمان : 15:42

ین روزها سهم های بنیادی بازار هم به علت عرضه حقوقی ها رشد مناسبی ندارند و انتقادات زیادی به این عرضه ها وارد است.

محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: وقتی صحبت از ارزندگی و جذابیت یک سهم برای خرید می شود، باید قبل از هر چیز افق سرمایه گذاری سرمایه گذاران مشخص شود. وقتی فعالان بورسی از وضعیت بنیادی یک سهم بعنوان یک سهم خوب و ارزنده صحبت می کنند، افق زمانی یک ساله و بالاتر نسبت به سهم دارند. بنابراین معاملات روزانه آن سهم شاید چندان اهمیتی نداشته باشد چرا که ممکن است آن سهم پتانسیل‌های داشته باشد که در یک دوره زمانی یک ساله شکوفا می‌شود. از جمله بهره برداری از یک طرح توسعه یا اتفاقاتی که شرایط تولید و فروش آن شرکت را تحت تاثیر قرار دهد و... بنابراین منفی های کوتاه مدت در یک سهم ملاک قضاوت درباره بنیادی بودن و ارزنده بودن یک سهم نیست.

وی اضافه کرد؛ نکته دوم آنکه این روزها مرتباً در مورد عرضه حقوقی‌ها انتقاداتی مطرح می‌شود. عرضه حقوقی ها در سهم ها اتفاق جدیدی نیست‌ و در طی سال‌های گذشته همواره سهم هایی بوده اند که به دلیل عرضه حقوقی ها در قیمت‌های پایین، برای مدتی رشد نکرده اند، اما نکته اینجاست که هر سهم به هر حال روند خود را طی خواهد کرد. برای مثال سهم گروه مپنا در سال های قبل برای مدتی در قیمت ۱۲۰ تومان توسط حقوق کنترل میشد، اما مپنا از آن زمان تا الان رشد ده برابری داشته. عرضه های حقوقی در فولاد مبارکه در سال های قبل هم از خاطرمان نرفته، اما اگر به ارزندگی سهم مان اعتقاد داریم، بهتر از نگرش بلندمدت نسبت به سهم داشته باشیم و هر نوسان کوتاه مدتی را دلیلی برای قرار گرفتن در صف های فروش ارزیابی نکنیم.‌ ضمن اینکه در این موارد باید به دلایل عرضه حقوقی ها هم توجه داشت. بسیاری از حقوقی هایی که در این روزها فروشنده هستند، نیاز به تامین مالی دارند. فراموش نکنید که بخش عمده حقوقی های بازار، وابسته به صندوق های بازنشستگی و نهادهای شبه دولتی هستند که باید حقوق و مزایای پایان سال عده زیادی را تامین کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته نمی توان منکر تخلفات و دستکاری هایی که توسط برخی از حقوقی ها ممکن است در بازار صورت بگیرد اما این که معاملات روزانه مبنای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران و ارزندگی سهم قرار گیرد و هر عرضه حقوقی با انتقاد همراه شود هم منطقی نیست. به هر حال نهادهای نظارتی سازمان بورس بر قوانین و معاملات بازار سرمایه نظارت‌ دارند و اگر تخلفی صورت گیرد، تنها وظیفه این نهاد هاست که به این تخلفات رسیدگی کنند. اما حجم تخلفات نسبت به آنچه که در کلان بازار سرمایه مشاهده می شود چندان زیاد نیست‌ و نباید تمام حقوقی ها را با یک چوب زد و کل عرضه ها را زیر سوال برد.

گرجی آرا در خاتمه در معرفی صنایع مناسب برای سرمایه گذاری گفت؛ برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، صنایع وابسته به کامودیتی ها از جمله سهم های گروه فلزات و پتروشیمی ها گزینه های مناسب تری برای یک سرمایه گذاری تقریباً یک ساله هستند.

برچسب ها بورس ,
بازدید : 61
دوشنبه 1 دی 1399 زمان : 14:43

در یک‌ ماه گذشته با افت بازارهای ارز و خودرو و مسکن، بازار سرمایه رشد ملایمی تجربه کرده؛ اما این رشد انتظارات بسیاری از سهامداران را برآورده نکرده و هنوز بخشی از سهامداران در فاز زیان هستند.

مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در چند ماه گذشته، تلاطم منفی خود را طی کرده و حالا، چشم‌انداز آینده این بازار کاملاً روشن است. چالش‌ها و نوسان‌های رو به پایین چند ماه قبل، به پایان رسیده و بازار سرمایه می‌تواند پناهگاهی برای سرمایه‌های مردم باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در ۳ ماهه پایانی سال جاری، رشد ۲۰ الی ۲۵ درصدی داشته باشد و شاخص محدوده ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی الی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را لمس کند. البته مشروط بر آنکه شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود و بحران سیاسی خاصی ایجاد نشود.

صادقی شاهدانی افزود: به کلیه اشخاصی که قصد دارند بازدهی مناسبی از سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کنند توصیه می‌شود در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند و حتماً این سرمایه‌گذاری آثار مثبتی هم در پویایی اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت. اما کلیه اشخاصی که در این بازار مشارکت دارند، توجه داشته باشند که این بازار، بازار سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دارند بهتر است از سایر سیستم‌ها ازجمله شبکه بانکی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: این بازار خاص سرمایه‌گذارانی است که استراتژی میان‌مدت و بلندمدت دارند و بازدهی کوتاه‌مدت این بازار، همیشه جذاب نیست. همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود هرگز برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، شرایط زندگی خود را تغییر ندهند. مثلاً فروش منزل مسکونی و خودروی شخصی و... برای خرید سهام اصلاً منطقی نیست و مردم نباید دارایی‌هایی را که برای زندگی روزمره به آن نیاز دارند، تبدیل به سهام کنند. ورود به بازار سرمایه، نیازمند اطلاعات و حداقلی از دانش مالی و تحلیلی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما ابزارهایی برای کمک به آن گروه از سرمایه‌گذاران که دانش مالی کافی ندارند، تعریف‌شده و بهتر است این گروه از سرمایه‌گذاران، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد گردان‌ها اقدام به ورود به بازار سرمایه کنند و از سرمایه‌گذاری مستقیم بپرهیزند تا دچار ضرر و زیان نشوند. این نهادها توسط تیمی از متخصصان اداره می‌شود و طبیعی است که در صورت تلاطم منفی در بازار، سرمایه‌گذاران آسیب کمتری متحمل خواهند شد.

بازدید : 123
سه شنبه 18 آذر 1399 زمان : 12:46

"شستا" شرکتی که با تبلیغات و سرو صدای زیاد وارد بورس شد و در همان روز‌های ابتدایی توانست بخش زیادی از فعالان بازار سرمایه را مجذوب خود کند.

اقبال سهامداران به این شرکت به حدی رسید که قیمت هر سهم آن به بیش از ۶ هزار تومان رسید و افراد مختلف برای خرید این سهم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

در حالی که " شستا" در حال سپری کردن روز‌های طلایی خود در بازار بود و لقب "غول" بازار را به خود گرفته بود، اما به ناگاه با آغاز ریزش بورس این "غول" بازار سرمایه نتوانست تاب بیاورد و روز‌های افت قیمت سهام این شرکت نیز از راه رسید و با ادامه روند نزولی قیمت، صف فروش آن هر روز سنگین‌تر از روز گذشته می‌شد و جزو تاثیرگذار‌ها در ریزش شاخص بورس بود.

سازمان تامین اجتماعی مسئولیت تعیین بازارگردان را به بانک رفاه سپرده و باید این بانک کار را به سرانجام برساند.

با ادامه روند نزولی قیمت، نماد "غول کاغذی" بازار نیز متوقف شد و حدود دو ماه از توقف این نماد می‌گذارد بدون اینکه فردی از این شرکت یا بورس درباره چرایی توقف طولانی این نماد توضیح دقیقی ارائه کند.

نکته مهم درباره نماد "شستا" به موضوع بازارگردان مرتبط است که مسئولان شرکت بورس نداشتن بازارگردان را دلیل اصلی عدم بازگشایی این نماد اعلام می‌کنند.

در حالی نداشتن بازار گردان بهانه اصلی برای باز نشدن این نماد ذکر شده که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌ها ملزم به معرفی بازارگردان هستند، اما اینکه چرا شرکتی به بزرگی "شستا" که یک مجموعه دولتی محسوب می‌شود از اجرای مصوبه قانونی امتناع می‌کند مشخص نیست.

با توجه به طولانی شدن توقف نماد این شرکت، سهامداران زیادی با تماس با بخش "صدای سهامدار" خواستار پیگیری درباره بازگشایی این سهم شدند.

در همین راستا بورس نیوز در وهله نخست این موضوع را از مسئولان بورس پیگیری کرد که مشخص شد هر زمان از سوی "شستا" بازارگردان انتخاب شود، سهم بازگشایی می‌شود.

بوق ممتد آقای رئیس
در ادامه بورس نیوز تلاش کرد تا با مدیران ارشد "شستا" در این باره گفت‌وگو کند.

آیا

اما در تماس خبرنگار بورس نیوز با محمد رضوانی فر "مدیرعامل شستا" وی از پاسخ در این باره امتناع کرد و گفت: امکان صحبت ندارم.

صیغه عقد آیا با بانک رفاه جاری شده است
در ادامه پیگیری‌ها، بورس نیوز از یک منبع آگاه کسب اطلاع کرد؛ سازمان تامین اجتماعی مسئولیت تعیین بازارگردان را به بانک رفاه سپرده و باید این بانک کار را به سرانجام برساند.

به گفته این منبع آگاه؛ بعید به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی بازار این نماد بازگشایی شود.

باید دید دهن کجی مدیران تامین اجتماعی و "شستا" به مصوبه سازمان بورس و سوءاستفاده از اعتماد سهامداران تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

خبر جدیدی از بازارگردانی نیست
فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه نیز در همین باره به خبرنگار بورس‌نیوز اظهارکرد: خبر جدیدی در این خصوص ابلاغ نشده است.

آیا

وی افزود: البته در گذشته صحبت‌هایی درباره این موضوع مطرح شده بود اما؛ اطلاعی درخصوص نهایی شدن واگذاری بازارگردانی به بانک رفاه، ندارم.

برچسب ها بورس ,

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 22
  • بازدید کلی : 1363
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه